torsdag den 8. november 2007

US luk, torsdag den 8/11-2007

Efter en stille dag i US for nogle uger siden skrev jeg, at jeg næsten savnede de glade SubPrime dage hvor indexene kunne svinge et par procent over dagen og sommetider indenfor få minutter.

De glade dage er tilsyneladende tilbage.

Nasdaq åbnede i -0,3% dykkede herefter til -3,8% og lukkede i -1,9%. Kort efter åbning steg Dow 0,4% dykkede herefter til et minus på 1,6% - for herefter at rette sig til lukkeniveauet -0,2%. SP lukkede stort set uændret efter både at have været i pænt plus og pænt minus.

Er det ikke herligt !!!

Som så ofte før satte stigningen for alvor ind kl 21.00, formentlig som resultat af et shortcover.

Dagen bragte nytilmeldte ledige som var færre end forventet. Herefter Bernanke der spåede lav vækst i Q4, men lys forude i 2008.

ECB fastholdt renten. Endvidere prioriteres fortsat at holde inflationen i skak, som dog ses falde midt 2008.

Morgendagens nøgletal:
14:30 United States Import Price Index, October
14:30 United States Trade Balance, September
16:00 United States University of Michigan Confidence, November

Teknik:
'''''''''''
Nasdaq & Dow lukkede under MA50, SP500 for anden gang under MA200. Alle index lavede lange "tails" som normalt vil indikere støtte. Det kan også godt være det er støtte, men må ærligt sige at jeg ikke helt stoler på den. Jeg kunne godt forestille mig at vi ikke helt har nået bunden endnu.

Kloge-Åge:
'''''''''''''''''
I dag vil jeg gerne henlede opmærksomheden på en særdeles kompetent skribent på EI.

Navnet er Goldstein.

Han plejer at dukke op i min tråd så snart jeg har lagt mit indlæg på EI (godt nok for det meste på røde dage). Her fortæller han hvor jeg tager fejl, hvorfor jeg tager fejl og at han forlængst har fortalt at jeg tog fejl.

Han har godt nok ikke altid lige fået læst hvad jeg har skrevet, men det er jo også ligemeget, manden har ret - hver gang.

Goldstein forudsiger toppe og bunde, kan fortælle hvor du skal ind ud ud. Han rammer hver gang (godt nok i bakspejlet) !

Men giv ham et lyt! Han er den første jeg har mødt der VED hvordan du skal agere i går, i forgårs og sikkert også for fem år siden.

Bare en anbefaling til dem som måtte have svært ved at ramme helt så godt.

(Ironi og sarkasme kan forekomme).

Konklusion:
''''''''''''''''''
Teknikken siger VENT - så det gør jeg. Der kan sagtens være yderlige nedtur forude (måske endda markant) jævnfør TA, men faldet kan også bremse i morgen. Jeg har bare ikke mere travlt med at stå på igen (med de 50% cash), end at jeg sagtens kan undvære de første par procent til der kommer købssignal.

Jeg er slet ikke så negativ på FA som de fleste andre på EI, jeg synes fortsat jeg kan se mange muligheder. Og grundlæggende er verdensøkonomien altså fortsat sund.

MEN det er TA der bestemmer - hvad jeg mener om verdensøkonomien er jo egentlig ligegyldigt i den sammenhæng.

Good luck - spændingen er tilbage !

mvh
Abgenix

Mail: abgenixtrader@yahoo.dk

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Rørende enig..
keep up the good work