onsdag den 28. november 2007

Holy smoke, what a rally!

Tak for kaffe. Det her marked er da helt exeptionelt!

Massiv fremgang på overalt i dag. FED's udtalelser vedrørende flere mulige rentesænkninger boostede markedet. Retræte på olie, boost på dollar. Aktieindexene vendte positivt (formentlig) krydret med en stor portion shortsqueeze.

Men hvad nu?

Når jeg kigger på indexenes udvikling, ligner det en expanding triangle. En sådan formation forekommer ofte på toppen. Stigende toppe og dybere bunde.

Der er forskellige holdninger til hvordan en expanding triangle udvikler sig, men en af teorierne er tre højere toppe før breakdown. Indtil videre har Dow nået a, b, c, d - måske er vi på vej mod e. Nasdaq er har vist størst styrke i år, og er end ikke i nærheden af at danne expanding triangle.
















Holder dette scenarie, kan USA være på vej mod nye rekorder, Dow ca. 14500+.

Jeg er kun inde med en slat (hvilket da ærgrer mig i skrivende stund), men det har glædet mig de sidste par ugers tid.
Jeg vil IKKE anbefale nogen at spille på dette scenarie, jeg forsøger bare at understrege, at selvom det hele på FA-delen ser sort ud, så er muligheden for massive kursstigninger altså fortsat til stede - også til nye rekorder!
Livet på shortsiden er således ikke ufarligt pt.!
mvh
Abgenix

Ingen kommentarer: