onsdag den 7. november 2007

SP500 op eller ned? - Update!

Jeg så tidligere i dag, at Stickan var ude med en relativt alvorlig advarsel om, at dette var ”The Real Thing”.

Det kan jeg ikke afvise at det er, men jeg vil i forlængelse af min indlæg fra i aftes gentage, at 1490 niveauet på SP500 teknisk er det afgørende niveau. Etableret brud (lukkekurs) herunder vil være et meget skidt tegn! Omvendt er indexet afvist fem gange omkring dette niveau.

Nogen er tilhængere af, at jo flere gange en støtte bliver testet, des større er sandsynligheden for at den ikke holder. Andre mener, at jo flere gange den testes, des stærkere er den.

I skrivende stund indikerer futures på SP500 åbning lige over 1500 niveauet.

Jeg vil ikke råde nogen til hverken det ene eller andet, men man skal nok gøre følgende op med sig selv:

-Vil man satse på, at indexet afvises igen = behold/køb
-Vil man satse på indexet ryger igennem og lukker under 1490 (med risko for yderligere nedtur) = sælg/lad være at købe
-Vil man spille sikkert, altså være sikker på ikke at tabe penge = sælg/lad være at købe

Jeg er helt enig med Stickan i, at disse niveauer er meget, meget vigtige.

I øvrigt kan det være en god idé at skæve til dagens nært forestående begivenheder:

14:30 United States Unit Labor Costs, 3rd Quarter
14:30 United States Productivity, 3rd Quarter
14:45 United States Feds Lacker speaks
16:00 United States Wholesale Inventories, September
19:00 United States Feds Warsh speaks
19:00United States to sell 13 bn 10-year notes
19:10 United States Feds Lockhart speaks
19:15 United States Feds Poole speaks
21:00 United States Consumer Credit, September

For yderligere info se mit indlæg fra i går om teknikken på SP500:

http://abgenixtrader.blogspot.com/2007/11/ta-sp500.html

mvh
Abgenix

Mail: abgenixtrader@yahoo.dk

Ingen kommentarer: