fredag den 9. november 2007

US luk, fredag d. 9/11-2007

Jeg stoler IKKE en skid på det her marked.

Bankerne fortsætter med at skovle skeletter ud af skabene i tonsvis.... Samtidig kommer kursfaldene ud, under stigende omsætning.

Det lugter LANGT væk af, at bankerne har underspillet problemerne tidligere på året, for at distribuere aktier ud til bedre kurser efter en højere top. Jeg stoler pr. definition ikke på banker, og slet ikke på amerikanske banker/fonde.

Omvendt nævner Jyske Bank i dag i deres ugekommentar, at de mener bankerne i øjeblikket skovler for MANGE skeletter ud af skabet. Altså sikrer de næste års overskud, ved at nedskrive værdierne her og nu, for at opskrive dem senere. Det kunne jeg såmænd godt have dem mistænkt for.

For markedets skyld sætter jeg derfor nu min lid til, at de amerikanske banker får ALLE (og gerne flere end der reelt er) skeletter ud af skabet, så vi ikke skal trækkes med en ny SubPrime runde ved næste regnskabssæson.

Og jeg tror meget på Jyske's udlægning. De (bankerne/fondene) fik banket niveauerne op til anden top, så de kunne få solgt. Nu skaber de en usædvanligt skidt stemning ved at melde FOR negativt ud - hvorefter de samler op når stemningen er allermest begravelsesagtig. De ved jo, at opskrivingerne på SubPrime kommer igen næste år.

Thats what they DO - NOT what they say!

De (bankerne/fondene) er ALTID to skridt foran markedet - og specielt i en situation, hvor det er dem der er årsag til faldet!

Jeg er gået helt og fuldstændigt kontant i dag - og har det slet ikke skidt med det!

Nu ved jeg godt Goldstein vil sige: Jamen kære Abgenix, det er slet ikke svært at forudsige toppe og bunde. Enig! I hvertfald ikke i bakspejlet...

Jeg siger ikke sidste top var endelig top for denne gang. Men noget tyder på det for året 2007 i hvertfald. (US-aktier).

Dagen i dag bød på faldene forbrugertillid (under forventning) og (for nogle) overraskende gode handelsbalancetal. Det sidste var jeg nu ikke specielt overrasket over, dollaren taget i betragtning.

Teknik:
'''''''''''''
Vi fortsætter nedad. Jeg tør ikke spå om hvor det ender. Men sidste bund (sp: ca 1400) vil være mit første bud. Det er ikke usandsynligt, at der vil komme et par "op-dage" undervejs. Jeg vil - forsøge - ikke (at) lade mig narre af dem.

Dow er faktisk allerede meget tæt på bunden fra august. Holder den?

Egentlig synes jeg det er meget interessant, at det er Dow der går forrest i faldet (set i forhold til stigningen), mon ikke Dow er det første index der profiterer af den meget lave dollar? Nå men det er jo gisninger.

Morgensdagens nøgletal i US:
'''''''''''''''''''''''''
US er lukket på mandag.

Konklusion:
''''''''''''''''''''''''
Look at what they do ! Og lige nu skovler de skeletter ud af skabene - gad vide om det er dem der køber?

Jeg er grundlæggende mere bullish end bearish på FA. Men bankerne/fondene har magten i øjeblikket. Og jeg vil ikke kæmpe med dem - ingen ved hvor langt de vil smide indexene. Mange TA'ere sidder pt. formentlig og venter på at vi når sidste bund. Dét ved bankerne/fondene nok også - så spørgsmålet er om de vil sende aktier lidt op for at distribuere videre, eller om de vil skubbe indexene lidt under, for at købe massivt op... Vi får se.

Jeg er helt ude - måske for tidligt, måske for sent. Kun Goldstein kender svaret.

Held og lykke - håber du har skindet på næsen!

mvh
Abgenix

Mail: abgenixtrader@yahoo.dk

1 kommentar:

Kirsti Drewsen sagde ...

Jeg håber du kom ud af markedet uden at få skrabet for meget skind af næsen, abgenix.

Som altid er det en fornøjelse at læse din kommentar.