tirsdag den 6. november 2007

US luk, tirsdag d. 6/11-2007

Et mindre rally i US...

Olie stiger, guld stiger, finans stiger, alt stiger! Og så endda på en nøgletalsfattig dag med nye rygter om yderligere tab hos Citigroup...

Den tekniske del af udviklingen lagde jeg tidligere i aften ud her:

http://abgenixtrader.blogspot.com/2007/11/ta-sp500.html

Grundlæggende er der ikke ændret det store, bortset fra teknikken blev en anelse mere bullish med SP500 der blev sendt retur over MA5 og MA50. Og så bør man bemærke at dagens stigning kom under stigende omsætning!

Men der er ikke tid til at ligge på den lade side, imorgen sker der lidt igen:

14:30 United States Unit Labor Costs, 3rd Quarter
14:30 United States Productivity, 3rd Quarter
14:45 United States Feds Lacker speaks
16:00 United States Wholesale Inventories, September
19:00 United States Feds Warsh speaks
19:00United States to sell 13 bn 10-year notes
19:10 United States Feds Lockhart speaks
19:15 United States Feds Poole speaks
21:00 United States Consumer Credit, September

Dagens handler:
Jeg smed GN på porten. Forfærdeligt regnskab, forfærdelig kursudvikling og forfærdeligt at Resound nu skal "reddes" af GN selv. Uha, den var grim. Synes nok reaktionen var lige voldsom nok, men jeg vil ikke have den slags i min port.

Suppleret i Torm.

Dagens aktie var Vestas. Imponerende udvikling, imponerende resultater af Engel og medarbejderne. De har performet langt bedre end jeg troede muligt. Defor kom jeg aldrig med på raketten. Tillykke til alle Vestas ejerne!

Konklusion:
Jeg er fortsat positiv på aktier når jeg kigger på indexene - de ser faktisk fortsat fornuftige ud. Jeg skæver til de fundamentale forhold, men når det kommer til beslutninger om at skulle tjene penge/beskytte kapitalen, er det teknikken der bestemmer for mit vedkommende.

Jeg tvinger mig selv til at beslutte ud fra indexenes performance og IKKE det der står i medier eller forkyndes af "eksperter" udi makroøkonomi forskellige steder på nettet.

Look at what they do - NOT what they say!

Og i dag blev USA sendt op!

Held og lykke - og hold øje med at SP500 holder sig over 1490!

mvh
Abgenix

Mail: abgenixtrader@yahoo.dk

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej A.
Trist, at du var i GN, og ærgerligt, at du ikke var på VWS (det var jeg helelr ikke), men du kan måske have fornøjelse af at gå i dry bulk, eksempelvis D/S Norden.
Mvh. Mogens (lacourit).