tirsdag den 11. december 2007

US luk, tirsdag den 11/12-2007

Rentecuttet kom som forventet ud med 0,25%. Markederne reagerede lige så forventeligt med en kraftig nedtur, men mod forventning kom der ikke rigtigt noget rebound, som det så ofte tidligere er set.

Internt i FED var man ikke helt enige om størrelsen på cuttet.

Skyldes det relativt store fald i dag så skuffelse i markedet? Skyldes det planlagt eksekvering af positioner (stor volumen - mange købere - mange sælgere). Eller skyldes det ny opstået nervøsitet?

Jeg ved det naturligvis ikke, men jeg ved at jeg ikke selv går i panik over dagens fald.

Der er blandede signaler i bias fra mødet. Dels vil man fortsat våge over inflationen og dels er der jo en årsag til at bias ikke i samme omfang som tidligere lagde op til yderligere cut's (omend det slet ikke blev afvist). For mig at se har FED taget afvente-kasketten på og har egentlig ikke lyst til at sænke voldsomt meget mere. Men der er for mig slet ingen tvivl om at de gør det når (ikke hvis) det bliver nødvendigt.

Psykologien tilpasses.

Der er ingen garanti for at dagens fald er forløberen for større fald, ligesåvel som der ingen garanti er for, at de ekstra penge i markedet som følge af rentesænkningen vil føre til nye massive stigninger.

På den tekniske side røg vi igen under MA50 på Dow og Compx, mens SP500 brød sit MA200. I morgen får vi at se, om bruddene bliver bekræftet.

SP500's IHS er for så vidt fortsat intakt - dog vil det kræve et luk over 1585 niveauet i morgen.

Konklusion:
Ingen panik herfra. Personligt synes jeg reaktionen i dag var lidt overgearet, set i forhold til en rentemelding der var bredt ventet i markedet.

Asien vil formentlig få bank i nat, og Europa sikkert også i morgen tidlig. Derefter må amerikanerne så gøre op med sig selv om de synes, at dagens forventede rentecut nu også berettigede til et så kraftigt fald.

Jeg har ikke umiddelbart planer om at realisere en eneste aktie i morgen. Men lad os se hvor det bærer hen.

Jeg vil naturligvis, som altid, opfordre til forsigtighed - og husk nu at stops er til for at blive overholdt!

mvh
Abgenix

Mail: abgenixtrader@yahoo.dk

Ingen kommentarer: