mandag den 17. december 2007

US luk, mandag den 17/12-2007

Det var en god dag. Jeg har lært noget nyt.

Måske har jeg været lidt længe om at fatte det, men nu er selv jeg overbevist om, at dette er et bearmarked.

Hvor længe dette bearmarked varer, ved jeg ikke. Cykluserne har det, efter sigende, med at blive kortere og kortere i korrektionsfaserne. Alt fra få måneder til flere år er en mulighed. Men på den korte bane tror jeg faldene fortsætter.

Som Donlupo skrev forleden, har indexene simpelthen ikke et gram styrke i øjeblikket.

Konsekvensen blev realisering af porten. Eneste tilbageværende er Genmab, omend der også her blev realiseret lidt. Den var stærk over dagen men JP Morgan bankede den til sidst. Glitnir købte igen i dag aggressivt - min fornemmelse er, at noget er under opsejling til telekonferencen på onsdag. Vi får se.

Konklusion:
Næsten all-out. Jeg tror vi skal længere ned endnu. Jeg tør ikke spå om en bund, men tror godt den kan være væsentligt dybere end nuværende niveau - også væsentligt dybere end sidste bund.

Jeg vil ikke afvise at vi kan få nogle gode dage først i det nye år, når porteføljeforvalterne skal have fyldt lidt i depoterne igen. Men den tager vi så derfra.

Den amerikanske regering kan naturligvis trække en kanin op af hatten, og så må vi tage den derfra. Men lige nu er styrken nedad.

Jeg er ikke gået i nogen former for bjørne, men vil ikke afvise at dette kan komme en af dagene. Der vil komme opadrettede korrektioner hen ad vejen, dem vil jeg muligvis forsøge at ramme. Lige nu vil jeg koncentrere mig om timing af evt. longs/shorts.

Bull-markedet gav mig siden 1/5 et afkast på 29,9%. Det er jeg godt tilfreds med, utallige korrektioner taget i betragtning.

Handler og afkast kan ses her:

http://www.euroinvestor.dk/Blogs/Blog_view.aspx?BlogURLNameID=abgenix


mvh
Abgenix

Mail: abgenixtrader@yahoo.dk

Ingen kommentarer: