torsdag den 20. december 2007

Modelporten lukker.

Jeg har siden 1/5 i år, arbejdet med en modelportefølje, som jeg har lagt ud på min blog på EI.

Jeg har dagligt opdateret denne port i forbindelse med mine indlæg på min blogspot-blog, da jeg grundet mit job ikke har mulighed for at opdatere løbende over dagen. Alle handler er omtalt samme dag på EI eller min blog. I tilfælde hvor jeg har foretaget en handel – og ikke har omtalt den på min blog/EI, er denne ikke blevet bogført.

I den senere tid har nogle skribenter på EI sået tvivl om min troværdighed, på baggrund af det afkast jeg har haft åtd.

Endvidere er jeg blevet kritiseret for at flytte positioner mellem den korte/lange port, hvilket er sket i enkeltstående tilfælde, hvor en kort investering er slået fejl (tab). Altså korte investeringer jeg flytter til lange. Dette er gjort på selskaber jeg grundlæggende har troet på nok skulle indhente tabet, bare over længere tid. Nogle har kaldt dette en ”skraldespandsport” – på trods af at denne port ligeledes har et fornuftigt åtd afkast. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg har svært ved at se det forkerte i dén disposition. Det er fortsat det samlede afkast for begge porte jeg har oplyst hver gang.

Slutteligt blev jeg beskyldt for at prale. Det har nu ikke været min hensigt at prale, og må erkende at jeg er en anelse overrasket over at det bliver opfattet sådan. Jeg har på en aktieside, dagligt fortalt om mine dispositioner, jeg har aldrig skjult et tab, jeg har kvajet mig utallige gange – alligevel opfattes det som pral og ”snyd”.

Alle har kunnet, og kan stadig se alle de historiske handler, på min EI-blog.

Jeg har arbejdet med modelporten, dels for at få en debat i gang omkring de aktier jeg har handlet, og dels måden selve porteføljen blev håndteret. Dette er desværre opfattet som svindel og humbug.

Det er jeg oprigtigt ked af, for det var langt fra hensigten og i øvrigt langt fra virkeligheden.

Da jeg ikke ønsker at folk opfatter mig som utroværdig, stoppes modelporten derfor fra og med dags dato.

Ovenstående skal ikke opfattes som klynk eller piveri - blot en konstatering.


Mvh
Abgenix

Ingen kommentarer: