onsdag den 5. december 2007

US luk, onsdag den 5/12-2007

Sommetider lykkes det hele bare. Det sker ALT for sjældent, når det gør, gælder det om at nyde det!

Jeg tror følelsen er lidt (måske forsvindende lidt) ligesom John "Faxe" Jensens mål under EM-finalen i 1992. Man rammer den LIGE i røven. Det er en fed fornemmelse! Nye golfspillere kender vist fænomenet som de første rigtige "CLICK" når de rammer bolden perfekt.

Sådan en dag havde jeg i dag. Jeg nyder den i fulde drag - for jeg ved de er sjældne - og det næste fejltrin ligger med statsgaranti lige om hjørnet :-)

Som skrevet i går gik jeg 25% i markedet igen. Købene blev Genmab, FLS, NKT og Jyske Invest Kinesiske Aktier. Total set +4,9% på indskuddet fra i går.

I løbet af dagen var jeg exeptionelt heldig at daytrade Genmab og FLS på baggrund af asien og futures. Alle daytrades blev dog lukket, pånær lidt ekstra opkøb i Genmab (500 stk. i den korte). I går var totalafkastet på modelporten 26,5%. Efter luk i dag 32,1%.

Nu gælder det om at passe på, og ikke blive grebet af en stemning!

Dagens daytrade i FLS røg ud igen - ditto halvdelen af dagens daytrade i Genmab.

Således ligger jeg fortsat i Genmab, NKT, FLS, og Jyske Invest Kinesiske Aktier.


Hvad så Genmab?

Dagens udvikling i Genmab er totalt flashback. For helt præcis et år siden (plus minus et par dage) skete PRÆCIS det samme som det vi så i dag. Dengang var det Neonet der startede festen.

Det startede med opkøbsrygter. Blev krydret med gode kliniske data og kursmålsopdateringer. Afslutningen blev en partneraftale.

Dengang gik kursen fra ca. 290 til toppen i 425 (intraday) på ca. 20 dage.

Nu skal man jo ikke dermed konkludere at det samme sker igen i denne december. Men dagens udvikling så unægteligt lidt spøjs ud. Det kunne godt ligne et eller andet stort under opsejling.

Hvem ved måske har vi en kurstrigger nyhed i morgen tidlig.

Genmab er på konference i morgen: 18th Annual IBC International Conference ‘Antibody Engineering’, San Diego, CA, USA.


Jeg holder Genmab lige nu - i min verden er den alt for undervurderet og har været det længe. Kommer den rigtige nyhed er kurspotentialet enormt. Og køberne er tilsyneladende klar på sidelinien. Da jeg har fulgt Genmab meget, meget tæt gennem flere år, bliver stoppet løbende flyttet med op. Den har en eminent evne til at sive...



Men mon ikke Genmab skal op igen i morgen.

Teknikken på SP500:

















I går aftes beskrev jeg det mulige IHS scenarie der var under udvikling på SP500. Flere af basherne på EI antydede i en lettere hånlig tone, at det var ønsketænkning og temmeligt dumt. Det vil jeg ikke kommentere yderligere - blot lade chartet tale for sig selv.

I dag brød vi faktisk neckline på IHS'et. Nu skal vi have bekræftet dette brud. Får vi det, er potentialet på SP, rent teknisk, 1565 - som rent faktisk er sidste top (ATH)!

Endvidere vil jeg lige påpege, at SP500 i dag lukkede over MA200.

Hvem havde troet det for en uge siden?

Nå men træerne vokser IKKE ind i himlen og jeg vil derfor omgå investeringerne med stor forsigtighed. Ligesåvel som træerne ikke vokser ind i himlen, gror rødderne heller ikke ind i helvede.

Fortsat forsigtighed er en dyd, og stops vil blive flyttet med opad.

Held og lykke til alle. Der er mange nyheder på den korte bane. Vi starter i morgen med rentemelding fra ECB (som jeg forventer vil være uændret).

Dem der vil følge modelporten kan se den her:

http://www.euroinvestor.dk/blogs/Blog_view.aspx?BlogURLNameID=abgenix

mvh
Abgenix

Mail: abgenixtrader@yahoo.dk

Ingen kommentarer: