tirsdag den 15. januar 2008

US luk, 15/1-2008

Endnu en tur sydover på stort set alle index.

Den amerikanske rente falder, Guld falder, aktier falder. Olie stiger, dollar stiger. Detailtal var dårligere end ventet. Citigroup fik bank ovenpå regnskabet.

Danmark fortsætter det, der vel nærmest ligner et mildere form for nedsmelting. 4% ned på en stille tirsdag. Jeg har ikke set OMX være så oversolgt siden bunden af bearmarkedet i 2003, og jeg synes det er hysterisk. Jeg ved godt det er ligemeget hvad jeg synes, men OMX er nu 25% nede siden toppen - USA er faldet i omegnen af 15%.

Jeg ved godt DK har outperformet US markant siden 2003, jeg ved også at et par nedjusteringer hjalp OMX på vej i dag og jeg ved også godt, at markedet altid har ret. Men -25% på tre måneder får jo efterhånden IT-boblen til at ligne en tur i Disneyland.

Jeg er køber i det her marked - jeg synes det er overreaktion af dimensioner. Grundlæggende er det lige meget hvad jeg synes - markedet gør alligevel market makers synes det skal - men det her...nænej den laver i ikke med mig!

Men som altid, hvis US laver et flush out herfra - kan alt ske. Så en god ide at have gjort sig klart hvad man er klar til at miste - og at disponere derefter.

Teknik:

Dow skal holde niveauet heromkring 12500. SP skal holde sig over 1375.


Konklusion:

Det er grimt. Det er halvfarligt. Disponer derefter. Vi er massivt oversolgt i OMX - men faldet kan stadig accelere herfra, hvis bunden falder ud af US. Bear-sentiment er en voldsom overvægt af bears, hvilket sædvanligvis indikerer at der skal komme et rebound - men der skal noget godt nyt til for at starte et rebound. Og der er LANGT mellem snapsene pt.

Intel har her efter luk fremlagt regnskab, som knapt møder markedets forventninger. Aktien nede med 10% i after hours.

Take care!

mvh
Abgenix

Mail: abgenixtrader@yahoo.dk

Hvis du sætter pris på denne blog, så besøg sidens sponsorer, det hjælper til at holde siden i live.

Ingen kommentarer: