tirsdag den 30. oktober 2007

Opdatering af modelporte 30/10-2007

Følgende er i dag solgt og købt til modelportene:

Solgt: Jyske Invest Kinesiske Aktier, beholdningen halveret efter rigtigt godt afkast på kort tid.

Købt: Suppleret i DSV, købt NovoZymes

Stik mod al TA har jeg valgt i dag at købe NovoZymes. TA'en ser forfærdelig ud, eneste positive punkt er at, RSI viser kraftigt oversolgt. Aktien kan dog sagtens falde yderligere på trods af det.

NovoZymes er faldet kraftigt siden regnskabsaflæggelsen (under massiv omsætning), som egentlig var ok. Bekymringen er dollarsvækkelsen og råvareprisen.

At jeg alligevel har valgt at købe den, skyldes simpelthen at jeg synes kursreaktionen er alt for voldsom. Det er et meget solidt firma, som måske nok er højt prissat, men med et udviklingspotentiale der fortsat er enormt. Endvidere forventer jeg snart en opadgående korrektion i dollaren (måske kun kortvarig), som bør understøtte kursen på NovoZymes.

Jeg gentager at købet strider mod TA'en og understreger at dette ikke er nogen anbefaling. Det kan snildt vise sig at blive et forgæves forsøg på at gribe en faldende kniv.

Afkastene på modelportene er således :

Kort/mellemlang siden 4/5-2007 : 31,6%
Lang port siden 20/6-2007 : 19,6%


Modelportene kan ses her:

http://www.euroinvestor.dk/Blogs/Blog_view.aspx?BlogURLNameID=abgenix


mvh
Abgenix

Mail: Abgenixtrader@yahoo.dk

Ingen kommentarer: